Ziekenhuis Waregem in Gatsibo

23 april 2024
deel dit bericht:

Samen met Stad Waregem en Vives Hogeschool ondersteunt ons ziekenhuis een project rond gezondheidszorg in Gatsibo, een district in de oostelijke provincie van Rwanda. De samenwerking met de stad dateert al van 1987, maar bij de verlenging van de stedenband in oktober 2023 heeft het district ervoor gekozen om voor de komende vijf jaar de focus te leggen op verpleeg- en vroedkunde.

Ons ziekenhuis zal ondersteuning, training en educatie aanbieden aan het ziekenhuispersoneel van Kiziguro Ngarama. Voortgaand op de vastgestelde noden uit eerdere bezoeken in december 2022 en 2023 hebben we er vanuit ons ziekenhuis voor gekozen om steun te geven aan maternale en pediatrische zorg. Vives stuurt studenten op stage met nadruk op Gynaecologie en verloskunde.

In onze inkomhal vind je ons Klavertje 4, waar volgende zaken ingezameld worden:

Babykleertjes

Heb jij een overvolle baby-kleerkast? Tijd voor de grote schoonmaak! Wij geven deze kledij graag een tweede leven.

Verzamel en doneer in deze koker je oude, herbruikbare babykledij: van geboorte (graag ook prematuur) tot en met 1 jaar. Zo draag je bij aan het geluk van kwetsbare kinderen in Afrika. De opbrengst gaat integraal naar het ziekenhuis Kiziguro Ngarama, in het Rwandese district Gatsibo.

babykleertjes
Gehaakte babymutsjes

We zamelen ook gehaakte mutsjes in, voor premature kindjes in Kiziguro Ngarama, Rwanda. Een kleine daad, maar een met een enorme impact op deze kleintjes en hun ouders.

Hou je van haken en wil je iets bijzonders doen? Haak dan een mutsje aan de hand van het patroon hieronder, en breng het binnen in ons Klavertje Vier. Samen maken we zo een wereld van verschil en geven we de kostbare baby's wat extra warmte en liefde. Pak je haaknaald op en maak iets moois voor een baby die het nodig heeft. Doe je mee?

haakpatroon mutsjes gatsibo

mutsjes
Wol voor babymutsjes

Misschien ben je zelf niet zo'n liefhebber van haken of breien, maar heb je wél nog wat restjes wol waarmee je niet meer aan de slag zal gaan?

Deponeer deze wol in ons Klavertje Vier. De wol zal gebruikt worden om mutsjes te haken of te breien voor premature kindjes in Kiziguro Ngarama, Rwanda.

wol